قرارگاه شهید احمدی روشن

قرارگاه شهید احمدی روشن

این وبلاگ جهت بازتاب اخبار و فعالیت های کارگروه های قرارگاه شهید احمدی روشن در معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی ساخته شده است تا انشاءالله در آینده نزدیک از سایت این مرکز رونمایی شود.

با نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی، می­توان دریافت که مسائل مهم کشور از ابتدای انقلاب تاکنون، عمدتا از جنس سیاست خارجی بوده است. مسئله فلسطین، تسخیر لانه جاسوسی، جنگ تحمیلی، مذاکرات هسته ای، تحریم­ها، بیداری اسلامی و ... نشان­دهنده اهمیت و ضرورت پرداختن به این حوزه است.

کارگروه سیاست خارجی قرارگاه شهید احمدی روشن، دیپلماسی اقتصادی را اولویت خود قرار داده و مسئله ارز مرجع (دلار و یورو) و جایگزینی آن با پیمان پولی دو جانبه را به عنوان مسئله اصلی این حوزه، پیگیری می­کند. تاکنون 47 پیمان پولی دوجانبه بین کشورهای مختلف امضا شده است، در این رویکرد جدید، تجارت با استفاده از پول­های محلی انجام می‌شود. یعنی به جای استفاده از یک پول واسط مانند دلار و یورو، از پول کشورهای مبدأ و مقصد تجارت استفاده می‌شود.

با وجود تحریم­های بانکی آمریکا و اتحادیه اروپا، و پیگیری اقتصاد مقاومتی، استقلال ارزی کشور در این برهه حساس، کاملا الزامی است. لازمه این استقلال، برقراری دیپلماسی قوی اقتصادی با کشورهای مساعد توسط دستگاه سیاست خارجی و پیگیری این پیمان­ها توسط بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط است.

کارگروه سیاست خارجی، در نظر دارد مجموعه های دانشجویی مرتبط با این حوزه را در راستای جریان­سازی هدفمند دانشجویی، پشتیبانی و هدایت کند.




فهرست اساتید کارگروه سیاست خارجه(جایگزینی ارز مرجع)

دریافت
حجم: 372 کیلوبایت
فهرست اساتید بیداری اسلامی در آینده بارگذاری خواهد شد.