قرارگاه شهید احمدی روشن

قرارگاه شهید احمدی روشن

این وبلاگ جهت بازتاب اخبار و فعالیت های کارگروه های قرارگاه شهید احمدی روشن در معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی ساخته شده است تا انشاءالله در آینده نزدیک از سایت این مرکز رونمایی شود.

بخش کشاورزی به عنوان تأمین کننده مواد غذایی جامعه، نقشی محوری در تداوم حیات جوامع دارد. نبود یا کمبود مواد غذایی نه تنها بر سلامت جامعه تأثیر منفی می­گذارد، بلکه تداوم این شرایط منجر به بروز تنش های سیاسی نیز خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مستکبرین جهانی، مسیر پیچیده تری را در زمینه تأمین غذای جامعه خود در پیش رو دارد. از ابتدای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) ضمن درک اهمیت بخش کشاورزی، تأکید ویژه ای نسبت به لزوم توجه به این بخش داشته اند. ایشان دستیابی به خودکفایی در تأمین محصولات اساسی کشاورزی را به عنوان یکی از محوری ترین اهداف پیشرفت کشور می دانستند.

تشکل های دانشجویی از یک­سو به عنوان دیدبانی برای رصد و پایش عملکرد مسئولین و از سوی دیگر بازویی کارآمد در جهت گفتمان­ سازی عمومی، پیوسته نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته اند.

کارگروه کشاورزی قرارگاه احمدی روشن، برحسب مأموریتی که مشخص شده است، در نظر دارد تشکل های دانشجویی داوطلب جهت مطالبه و پیگیری تخصصی مسائل حوزه کشاورزی را پشتیبانی و هدایت کند. از همین رو ضمن تبیین اولویت های قابل پیگیری حوزه کشاورزی، متناسب با اقتضائات تشکل های دانشجویی، ابزار لازم جهت تأثیر گذاری هرچه بیشتر و بهتر فعالیت های صورت گرفته را در اختیار می گذارد.

سرفصل مسائل کارگروه کشاورزی:

·         پیشرفت کشاورزی ( مفهوم، راهبرد، چشم انداز)

·         ضرورت خودکفایی در تولید محصولات اساسی

-         موانع و چالش ها

-         راهبرد ها

·         کشاورزی دانش بنیان

·         پیشرفت عدالت محور روستاها

·         نقش آفرینی منطقه ای تشکل های دانشجویی